Odzieżowe marki premium a średnia półka

Baczni obserwatorzy polskiego i zagranicznego świata mody z pewnością zdążyli już zauważyć, że znacząco zwiększyła się popularność światowej sławy projektantów. Zaobserwować to można przede wszystkim w tym, jak duże jest nastawienie na to, aby wybierać markowe ubrania. Moda na ubrania premium jest zauważalna nie tylko w świecie celebrytów, ale i wśród zwykłych ludzi, którzy tak często czerpią inspiracje z propozycji tych pierwszych. Co jednak różni popularne marki premium od tzw. średniej półki?

Moda ekskluzywna i premium – skąd pochodzi?

Zacznijmy od wyjaśnienia tego, skąd w ogóle pochodzą prestiżowe ubrania, które ostatnimi czasy podbijają rynek Polski? Marki premium w sklepie clobber.pl oraz innych sklepach największą popularnością cieszą się przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych Ameryki, oraz na zachodzie Europy. W tych rejonach w szczególności możemy zaobserwować niesamowity rozwój mody ekskluzywnej. Również i w tych rejonach „rodzi się” największa liczba projektantów mody, którzy zyskują rozgłos na skalę światową. Pod tym względem niewątpliwym ewenementem są dwa państwa: Francja i Włochy. Ubrania projektantów tworzących dzieła w tych krajach najczęściej zyskują status wyjątkowo luksusowych i przeznaczonych dla sfer wyższych.

Co wyróżnia marki premium na tle średniej półki?

Wiele firm ze średniej półki, które cieszą się dużą popularnością, wciąż nie ma szans na zbliżenie się do najbardziej renomowanych marek, które są sygnowane nazwiskami wybitnych projektantów mody. Tym, co je różni jest:

  • Jakość materiałów – w przypadku domów mody określanej mianem premium lub ekskluzywnej podstawowym wyznacznikiem tego, że są to marki najlepsze, jest materiał, z którego są wykonane dane ubrania. Odzież najwyższej klasy projektantów jest zazwyczaj wykonana z kaszmiru lub jedwabiu. Jeśli zaś znajdzie się bawełna to wyłącznie najwyższej jakości.
  • Jakość wykonania – w parze z najbardziej prestiżową jakością materiałów idzie wyjątkowa wręcz jakość wykonania. Przede wszystkim odzież ekskluzywna nie jest produkowana na masową skalę, ale w niewielkich manufakturach, które stawiają wyraźny nacisk na to, aby każdy element ich dzieła był dopracowany, wręcz dopieszczony.

Co z pozycjonowaniem marki?

Jakość materiałów i wykonania odzieży są niezwykle istotne, ale nie kluczowe. Wbrew pozorom o wiele ważniejsze jest pozycjonowanie marki tak, aby w oczach klientów jawiła się ona jakoś ekskluzywna, wyjątkowa. Właśnie dlatego marki zabiegają o to, aby były prezentowane przez celebrytów i światowej klasy gwiazdy znane przede wszystkim z kinowych superprodukcji. Pokazanie się znanej aktorki w konkretnym ubraniu stanowi o prestiżu i splendorze tej marki. Na podobnej zasadzie marki walczą o projektantów, których nazwiska mają wręcz magiczne działanie. Właściwie można powiedzieć, że zatrudnienie konkretnego projektanta mody może okazać się jeszcze lepsze niż nawet najbardziej przemyślana i rozbudowana kampania marketingowa. Nic więc dziwnego, że prestiżowe marki płacą niebagatelne sumy pieniędzy, aby tylko móc poszczycić się współpracą z takimi osobistościami.